הרצוג בכנס יוזמת ז'נבה בכנסת: "ההנהגה הנוכחית מובילה את ישראל לתהום"

    צבי הדס No Comments on הרצוג בכנס יוזמת ז'נבה בכנסת: "ההנהגה הנוכחית מובילה את ישראל לתהום"
    17:59
    21.05.24
    צבי טסלר No Comments on מהפך בסל המשתלם: רמי לוי חוזר למקום הראשון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "ההנהגה הנוכחית מובילה את ישראל לתהום. חייבים לעשות כל מאמץ ולקחת סיכונים כדי להגיע להסכם עם הפלסטינים" אמר היום יו"ר האופוזיציה, חה"כ יצחק הרצוג, בכנס יוזמת ז'נבה בכנסת. הרצוג הוסיף ש"כל הסכם שיושג יהיה דומה למתווה יוזמת ז'נבה שיש בה הגיון רב והמציאות תחייב אותנו להגיע לשם".

    בכנס, שנערך בראשות חה"כ עמר בר-לב בהשתתפות 17 ח"כים מסיעות הקואליציה והאופוזיציה, אמרה חה"כ ציפי לבני שנתניהו נושא את שם הביטחון לשווא בעת הדיון על מתווה הגז. חה"כ אבי דיכטר (ליכוד) ציין שהוא אומר "כן להסכם" וכי יוזמת ז'נבה היא אמצעי אך התנאים כעת יותר קשים מאשר לפני עשור בשל הפילוג בין הפת"ח לחמאס. חה"כ בר- לב הציג תכנית היפרדות שתחילתה ארבעה מהלכים: הפסקת הבנייה מחוץ לגושים, העברת חוק פינוי פיצוי, הרחבת השטח המצוי בשליטה אזרחית פלסטינית ומהלך בינלאומי שיביא לפירוז רצועת עזה תמורת פיתוחה.

    חה"כ עמיר פרץ הדגיש שהזמן פועל לרעת ישראל וכי שום מבצע צבאי לא ישמור על הישגיו ללא מהלך מדיני. "הסכם מדיני הוא הכלי הביטחוני הטוב ביותר" הדגיש פרץ. לעומתו, טען חה"כ בני בגין (ליכוד) כי הביטוי "תהליך מדיני" מנותק מהמציאות ולא יוביל לשום מקום. חה"כ שלי יחימוביץ' קראה לאמץ פתרון מדיני בהקדם והבהירה כי תהליך מדיני יסייע למעמד ישראל יותר מכל הנימוקים שהציגו נתניהו ואנשיו בזכות מתווה הגז. חה"כ עפר שלח (יש עתיד) קרא למחנה השלום לשאת את דגל התקווה מול מסר ההפחדה של הימין. חה"כ קסניה סבטלובה הדגישה ששליטה על עם אחר והיעדר גבולות משחיתים את ישראל הסובלת כבר עתה מכרסום עמוק ביסודות הדמוקרטיה שלה. חה"כ מרב מיכאלי אמרה שהציבור יתמוך בכל הסכם מדיני שהממשלה תציג בפניו.

    פרופ' סרג'ו דלה פרגולה הציג נתונים עדכניים על פיהם לפני סוף העשור יהיו יותר פלסטינים מיהודים בשטח שבין הירדן לים התיכון. אם ישראל תצא מהגדה המערבית, הרוב היהודי יעמוד על כ80%. בכנס נכחו עוד חברי הכנסת מיכל בירן, איל בן ראובן, נחמן שי, מיכל רוזין, תמר זנדברג ואיתן ברושי, השר הפלסטיני לשעבר אשרף אלערג'מי ויו"ר יוזמת ז'נבה יוסי ביילין.



    0 תגובות